- ابراهیم، خالد ممدوح، حمایه المستهلک فی العقد الالکترونی، چ1، (اسکندریه: دارالفکر الجامعی، 2008)
اسماعیل، محمدحسین، التاجر و الاعمال التجاریه- التاجروالمحلالتجاریوالعقودالتجاریه، چ1، (عمان: دارعمان للنشر و التوزیع، 1985).
- اسماعیلی، محسن، حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران و جهان، (تهران: نشر شهر، 1385).
بختیاروند، مصطفی و آقامحمدی، اکرم، «تبلیغات مقایسهای»، دانشنامه حقوق اقتصادی، سال 22، شماره هشت، پاییز و زمستان، (1394) 97-123.
- برانبو، عدنان عثمان، التنظیم القانونی للعلامه التجاریه، چ 1، (بیروت: منشورات حلبی الحقوقیه، 2012).
بودالی، محمد، حمایـه المسـتهلک فـی القـانون المقـارن دراسـه مقارنـه مـع القـانون الفرنسـی، (قاهره: دارالکتـب الحدیث، 2004).
- تقیزاده، ابراهیم، هاشمی، احمدعلی، مسئولیت مدنی؛ ضمان قهری، (تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور، 1391).
- توفیق، سواشی وسیله، ممیزات دعوی المنافسه الغیر المشروعه عن دعوی المسئولیه التقصیریه، رساله مجستر، (الجزائر: کلیه الحقوق، جامعه الجزائر، 2003).
- جعفرزاده، میرقاسم، شیخی، مریم، «رابطه حقوق رقابت و رقابت غیرمنصفانه؛ از رویکرد یکسان انگاری تا رهیافت مکمل و استقلالی»، پژوهشنامه حقوق تطبیقی، سال اول، شماره 2، (پاییز و زمستان 1394)، 59-85.
- جغبیر، حمدی غالب، العلامات التجاریه الجرائم الواقعه علیها وضمانات حمایتها، چ1، (بیروت: منشورات حلبی الحقوقیه، 2012).
- حازم خلف، الانسه، زینه، «دعوی المنافسه غیرالمشروعه فی القانون الدولی الخاص»، مجله الرافدین للحقوق، مجلد 12، رقم 54، (2012)، 90-133.
- حبیبا، سعید، محبیفر، سمانه، «استفاده از علائم تجارتی غیر در تبلیغات مقایسهای»، مطالعات حقوقی، دوره هفتم، شماره 4، (زمستان 1394)، 57-87.
- حجازی، عبد الفتاح بیومی، حمایة المستهلک عبر شبکة الانترنت، (مصر: مطـابع شـتات دار الکتـب القانونیـة، 2008)
- حلّى، علامه حسن بن یوسف، مختلف الشیعه فی أحکام الشریعه، چ 2، ج 5 (قم: دفتر انتشارات اسلامى، 1413ه.ق).
- خورسندیان، محمدعلی، چیتساز، فاطمه، «مبانی مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی»، مطالعات حقوق خصوصی، شماره 2، (1394)، 165- 185.
- ذنون، حسنعلی(2006). المبسوط فی شرح قانون المدنی، ج2، چ1، (عمان: دار وائل للنشر و التوزیع، 2006).
- رضوی، سید علی، رضوی، سید محمد و صائمی، علی اصغر، «تبلیغات مقایسهای در فقه اسلامی، حقوق ایران، فرانسه و اتحادیه اروپا»، پژوهشهای حقوق تطبیقی، دانشگاه تربیت مدرس تهران، دوره 22، شماره 1، (بهار 1397)، 1-26.
- رفیعی، علی کاظم، القانون التجاری، (بغداد: مکتبه السنهوری، 2009)
- زقرد، احمدسعید، الحمایه المدنیه من الدعایه التجاریه الکاذبه والمضلله، (اسکندریه: دارالجامعه الجدیده، 2007).
- سماحه، جوزیف نحله، المنافسة غیرالمشروعة، (بیجا: موسسة عزالدین للطباعه و النشر، 1991).
- سنهوری، عبدالرزاق احمد، الوسیط فی شرح القانون المدنی، ج1، (بیروت: منشورات حلبی الحقوقیه، 2000).
- شفیق، محسن، الوجیز فی القانون التجاری، ج1، (قاهره: دار النهضه العربیه، 1971).
- صالح، باسم محمد، القانون التجاری، القسم الاول النظریه العامه، (عراق: منشورات دارالحکمه، مطبعه جامعه بغداد، 1987).
- صدوق، محمّد بن على بن بابویه، من لا یحضره الفقیه، چ دوم، ج4، (قم: دفتر انتشارات اسلامى، 1413ه.ق).
- صفار، زینه غانم عبدالجبار، المنافسه غیرالمشروعه للملکیه الصناعیه، دراسه مقارنه، (مصر: دارالحامد للنشروالتوزیع، 2002).
- عادل، مرتضی، شمس اللهی، محسن، «مسئولیت ناشی از تبلیغات خلاف واقع»، مطالعات حقوق تطبیقی، شماره 2، (1395)، 569- 599.
- عرینی، محمد فرید، محمدین، جلال وفاء، القانون التجاری: الاعمال التجاریه-التاجر- المحل التجاری، ج 1 (الاسکندریه: دار المطبوعات، 1998).
- فاضل آبی، حسن(1417). کشف الرموز فی شرح مختصر النافع، چ3، ج1، (قم: دفتر انتشارات اسلامى، 1417ه.ق).
- فرحناکیان، فرشید، قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی، چ1، (تهران: بنیاد حقوقی میزان، 1387).
- قرطبی، ابوعبدالله محمدبن احمد، الجامع لاحکام القرآن، چ سوم، ج9، (بیروت: دارالکتب العربی للطباعه و النشر، 1387ه.ق).
- قیلوبی، سمیحه، الموجز فی الملکیة الصناعیه، (القاهرة: دارالنهضة العربیه، بی تا).
- کاتوزیان، ناصر، «تحول مفهوم تقصیر در حقوق مسئولیت مدنی»، فصلنامه حقوق، دوره 29، شماره 1، (1388)، 189-214.
- کاتوزیان، ناصر، الزام های خارج از قرارداد-ضمان قهری، چ هشتم (تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1386).
- ماسنانی، ملیحه، محسنی سعید، قبولی درافشان، سید محمدمهدی، «رقابت مکارانه در قالب بیاعتبار کردن رقیب در نظامهای حقوقی ایران و فرانسه»، مطالعات حقوق تطبیقی، دوره 7، شماره 1، (بهار و تابستان 1395)، 299-321.
- محیسن، صادق زغیر، عبد، سعود عوید، «الحمایة المدنیه و الدولیة للعلامه التجاریه من المنافسه غیر المشروعه»، مجله الکوفه، شماره 21، (بی تا)، 42- 73.
- نشاف، أنطوان، الإعلانات والعلامات التجاریة بین القانون والاجتهاد، (بیروت: منشوارت الحلبی الحقوقیة، 1999).
- یونس، علی حسن، المحل التجاری، (بیروت: دارالفکر العربی، 1974)
- Beller, J. D, “The Law of Comparative Advertising in the United States and around the World”, int'l Law, no 29, (1995), pp. 925-943.
- Bodnár, P. S, Definition of comparative advertising, European international studies, Miskolc university volumes 3, No 1, (2004), pp. 25-44.
- Callmann, R, “False Advertising as a Competitive Tort”, Columbia Law Review, Vol. 48, No. 6, (1948), pp. 876-888.
- Cochoy, F & Canu, R, “La publicit´e comparative, ou comment se faire justice `a soimˆeme en passant par le droit”, Revue francaise de sociologie, Centre National de la Recherche Scientifique, no 47 (1), (2006), pp. 81-115.
- Dianoux, C. & Herrmann, J., “L’influence de la publicité comparative sur la mémorisation e les attitudes expérimentation dans le contexte français”, Recherche et Applications en Marketing, vol. 16, n 2, (2001).
- Jurdan, E & Rubin, p. H, “An economic analysis of the law of false advertising”, the jurnal of legal studies, Vol. 8. No. 3. (1979), pp.527- 553.
- Lamy, P. & Wilhelm, M, “Publicité comparative- la nouveau cadre judicious”, Journal du Driot des Affaires, (2002).
- Meghna S, “Comparative Advertising Effectiveness with Legal and Cross Culture Framework”, International Journal for Research in Management and Pharmacy, Vol. 3, Issue 3, (2014) pp. 54-62.
- Romano, C, “Comparative Advertising in the United States and in France”, Northwestern Journal of International Law & Business, V olume 25, issue 2,) 2005), pp. 371-415.
- Rossini, C. English as a Legal Language, (Kluwer Law International, 1998).
- Sauvageot, A, Figures de la publicité, figures du monde, (Paris, Presses Universitaires de France, 1987).
- Shukla, U, “Comparative Advertising and product disparagement "vis–á-vis" trade mark”, Journal of Intellectual, property rights, Vol 11, November (2006).
- Siebrasse, N, “Comparative Advertising, Dilution, and Section 22 of the Trade-marks Act”, Canadian Intellectual Property Review, 18(1), (2001), pp.277-335.
- Summers, D, “Light Touch in Battle for Brands”, Financial Times, Mar. 31, (1994).
Tilmann, W, “Cross-Border Comparative Advertising”, 25 Int'l Rev. Indus. Prop. & Copyright Law, (1994).