@article { author = {simaee Sarraf, Hoseyn and Hamollahi, Asef}, title = {Unfair competition and comparison with the concept of trade-related institutions}, journal = {Private Law Research}, volume = {3}, number = {11}, pages = {37-69}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-3583}, eissn = {2476-6232}, doi = {}, abstract = {Fair competition in the market provides benefits to both consumers andsociety. However, in some cases, competitors adversely affect the commercialinterests of each other by resorting to illegal methods. Such a competition inwhich competitors use illegitimate means is regarded as illegitimate andunlawful. In order to clarify the nature of unfair competition, this paperexamines the concept of unfair competition and its various instances. For abetter understanding, it also compares the concept of unfair competition withsome relevant institutions.}, keywords = {Unfair competition,competition,Unfair competition law}, title_fa = {مفهوم رقابت نامشروع تجاری و مقایسه آن با نهادهای مرتبط}, abstract_fa = {رقابت سالم در بازار، منافع مصرف کنندگان و جامعه را تامین میکند. اما در مواردی رقبایتجاری با توسل به روشهای نامشروع به منافع تجاری یکدیگر لطمه وارد میکنند . چنین رقابتیکه در آن رقبا از وسایل نامشروع بهره میجویند، وصف نامشروع به خود میگیرد. در این نوشتاربرای روشن شدن ماهیت رقابت نامشروع، مفهوم و مصادیق مختلف رقابت نامشروع مورد بررسیقرار گرفته و برای شناخت بهتر حقوق رقابت نامشروع به مقایسه آن با برخی نهادهای مرتبطپرداخته شده است.}, keywords_fa = {رقابت نامشروع,رقابت تجاری,حقوق رقابت نامشروع}, url = {https://jplr.atu.ac.ir/article_1450.html}, eprint = {https://jplr.atu.ac.ir/article_1450_39271b2853df9b95f3b822d21f01d644.pdf} }