جنبه های حقوقی انتساب داده پیام در ارتباطات الکترونیک

غلام نبی فیضی چکاب؛ مهرافروز کلانتر هرمزی

دوره 6، شماره 23 ، تیر 1397، ، صفحه 141-168

https://doi.org/10.22054/jplr.2017.9378.1250

چکیده
  انتساب داده‌پیام به معنای تعلق داده‌پیام به اصل‏ساز، به‌عنوان بخشی از فرآیند تأمین امنیت مبادلات الکترونیک موردتوجه قانون تجارت الکترونیکی ایران مصوب 1382، قانون نمونه تجارت الکترونیکی آنسیترال، کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‏المللی 2005 و قوانین بسیاری از کشورها در خصوص ارتباطات ...  بیشتر

جایگاه شروط غیرمنصفانه در حقوق ایران با نگاهی به ماده «46» قانون تجارت الکترونیکی

ابراهیم تقی زاده؛ افشین احمدی

دوره 3، شماره 10 ، فروردین 1394، ، صفحه 9-42

چکیده
  چکیده در «حقوق اروپا» و «کامن‌لا» بر مبنای حمایت از مصرف کننده، با شروط غیرمنصفانه قراردادی از طریق قوانین خاص مبارزه می‌شود. در حقوق داخلی خلأ چنین مقرراتی کاملاً مشهود است. از طرفی طبق قواعد عمومی قرارداد‌ها و اصول حقوقی این شروط «صحیح» به نظر می‌رسند. ماده «46» قانون تجارت الکترونیکی شروط غیرمنصفانه به ...  بیشتر