مطالعه تطبیقی عناصر نقض علامت تجاری در حقوق آمریکا و ایران

مهسا مدنی؛ زهره فرخی

دوره 7، شماره 24 ، مهر 1397، ، صفحه 95-120

https://doi.org/10.22054/jplr.2018.22426.1575

چکیده
  به‌موجب ماده 32 (1) قانون علائم تجاری آمریکا، نقض علامت تجاری عبارت است از استفاده تجاری بدون مجوز از علامت متعلق به دیگری به‌گونه‌ای که سبب احتمال گمراهی در محصول یا خدمت، مبدأ آن یا وابستگی آن به مبدأ معین ‌شود. عناصر تحقق نقض علامت تجاری در آمریکا عبارتند از اثبات وجود یک علامت معتبر و قابل حمایت اعم از ثبت‌شده یا ثبت‌نشده، استفاده ...  بیشتر